Tuesday 4 June 2013

SHAKLEE untuk Ibu Berpantang / Selepas Pembedahan

SET C : Set Ibu berpantang/ Selepas Pembedahan


Set C ini juga sesuai untuk mereka yang baru lepas menjalani pembedahan(tanpa Alfalfa) kerana ia bertujuan untuk membantu mempercepatkan proses baikpulih luka pembedahan. Supplement tambahan lain yang elok diambil untuk membantu mempercepatkan lagi proses penyembuhan luka pembedahan ialahVitamin E.

Cara pengambilan set C bagi mereka AFTER SURGERY ialah :
  • (First 3 weeks) : 2 biji sehari untuk setiap satu B-Complex, Vit-C,Multivitamin, Zinc & Vitamin E.
  • (Minggu seterusnya) : 1 biji sehari untuk setiap satu B-Complex, Vit-C, Multivitamin, Zinc & Vitamin E.

SET IBU BERPANTANG

Kami menawarkan set rawatan selepas bersalin untuk kegunaan selama 40 hari,khusus untuk bakal ibu dan set bersalin yang paling berbaloi untuk kesihatan ibu dan anak.

[Set C] Kandungan Shaklee Trial Pack Set C (set dalam pantang/after surgery) :
  • B-Complex - penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.
  • Vitamin C - penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.
  • Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin) - Multivitamin lengkap dengan pelbagai kumpulan vitamin & nutrients yang diperlukan oleh badan tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan (berpantang makan). Iron pula penting untuk tubuh terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
  • Zinc - membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka dalaman (rahim). Bagi anda yang tidak makan ikan haruan, mahupun pati ikan haruan, Zinc supplements adalah yang terbaik untuk anda. Zinc turut membantu masalah 'kedinginan' selepas bersalin.
Cara pengambilan set C bagi IBU BERPANTANG ialah :
  • 1 biji sehari, untuk setiap satu B-Complex, Vit-C, Multivitamin danZinc.
Supplements tambahan lain yang boleh diambil ialah Energizing Soy Proteindan Calcium-Magnesium with Vitamin-D (Shaklee OsteMatrix). Kedua-dua ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu. Minum ESP juga boleh bantu mengurangkan rasa lapar. Maklumlah masa berpantang kan tak boleh makan macam-macam.

Bagi yang menghadapi masalah sukar membuang air besar, boleh ambilLecithin kerana ianya tidak mengganggu penyusuan bayi, serta melancarkan sistem penghadaman dengan cara yang lembut sekali. Yang ni memang disyorkan untuk elak terkena sembelit selepas bersalin. Lecithin juga boleh bantu hilangkan lemak-lemak terkumpul masa mengandung dulu.

Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda.

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment